luni, 3 decembrie 2012

Atelier 1 - Poezie in seccolul XXI


Aşa cum am spus şi în grup, la trei zile după ce deschidem un “atelier”, la care toţi membrii grupului sunt invitaţi să partcicipe ca de-o joacă pe temă dată, ei bine acest prim atelier acum este închis şi vor urma altele care sper să vă atragă. La acest prim atelier au participat George Farcaş, Andrei Schipor, Popa Radu-Andrei şi nu în ultimul rând Teo Căpraru. După cum am spus şi în grup acum a venit vremea să strângem roadele şi să le dăm un loc al lor particular aşa pe post de premiere ca să nu zicem că am muncit degeaba. Textul pentru această primă temă a fost propus de mine şi îl regăsiţi mai jos:

Zbor

Lasă-mă să respir,
să mă uit la mine şi cer
Aer şi vânt -
Mişcare,
Mişcare şi viteză -
accelerare,
Aer, aer!
Putere!
Lasă-mă să beau,
să mă uit şi să mă întorc
întoarcere şi amintire -
frână,
Frână şi staţionare, -
decelerare,
Apă, apă!
Lasă-mă să mănânc
pământ, pământ!

Mihai Păun
28.11.2012
Brno

Ca şi răspunsuri la tema propusă am primit scrierile pe care le regăsiţi mai jos:

Respiraţie

Lasă-mă să respir, astăzi !
Poţi să mă uiţi
uitându-mă la mine,
ar fi atâta aer fără tine
încât n-ar fi nimic în calea mea !
Şi m-aş urni din loc
şi aş sălta,
s-ar strânge-n tâmpla zilei tot Pământul,
s-ar strânge ca un sfârc în palma mea,
aer să-mi laşi
că o să am cuvântul !

George Farcaş
29.11.2012

Vazduh

Lasă-mă să respir!
Aer..îmi trebuie aer!
să pot să zbor şi să admir
Cerul şi văzduhul din eter

Vreau să simt
cum vântu-mi biciuieşte faţa
Şi cum accelerează viaţa
când nu mai ştiu cum să te mint

Aş vrea să mă întorc
dar nu mai pot
mă lupt, încerc şi mă strofoc..
dar puterea în zadar mi-o storc..

Voiam..să-mi înec în amintire..
O doza de cola cherry..
să te-ascund într-o privire
sub o plapumă de nuferi..

Dar s-a dus..nu mi-a rămas
decât să-ncetinesc
căci am pierdut şi vânt şi glas..
şi-mi trebuie aăa să vorbesc..

nu mai vreau nici vorbe
nici sa cânt..
caci mi-e dor doar de ăamânt..
să tac..să tac şi să mănânc..

Andrei Schipor
29.11.2012,
Bucureşti

Zbor

Lasă-mă să respir
să mă uit la mine şi cer
să-mi întind aripile sub şira spinării tale
e atât de bine să mă joc dimineaţa
cu zaţul din ceaşcă
aflu noi şi interesante lucruri despre tine
cum că îţi plac tricourile largi ciocolata caldă
gutuile muşcate tatuajele
animalele făcute din hârtie cerată
cum că dormi şi respiri prin dâra de fum
lasată de ţigara mea pe noptieră
îţi plac stelele modelele umbrelele
penele de îngeri catapultaţi în spaţiu.

recunosc un peisaj perfect
aflat între coastele tale turtite
noiembrie te acoperă cu ultima bucată de vânt
încă dormi
iar eu
eu încă privesc la cana asta aproape rece
o să iubeşti un cavaler născut târziu
e-aproape zece jumate ceasul ticăie ca un nebun
halatul lăsat la marginea patului miroase încă a tine
îl îmbrac mă spăl pe faţă mă-ntorc
îţi privesc coapsele ieşite de sub pătură
henry mancini cântă încet
iau un pix un bilet te sărut pe frunte

scumpo
eu nu-s cavalerul tău
dar sunt singurul om
care îţi zboară prin trup.

Popa Radu-Andrei
29.11.2012 02:15

Respiră

Dă-mi pace
Lasă-mă să respir…
Simţi?
Simţi cum mă uit spre tine şi cer
Aer, aer şi vânt
Furtuni, mişcare, viteză
Te rostogoleşti, te doare
Accelerare, fiori, putere
Te prind…
Respiră…
Lasă-mă să beau,
Să uit de tine şi de noi
Întoarce-te în gând
Şi din gând în mine
Stop! Mai bine pleacă
Să-ţi uit tot
Aruncă-te singur
Dă-mi aer…lasă-mă să respir
Piatră!
Stop! Puls!
Aruncă-mi din minte
Fantoma din trecut
E frig…e frig şi doare
Şi e întuneric, apăsare
Te-am ucis…

Teo Căpraru
30.11.2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu